InfoTech Umeå

Jan Olsson, Bengt Wass, Peter Lidström
Bengt Wass (i mitten) är mycket nöjd efter utbildning i ManageEngine som han gick tillsammans med Fredrik Grönlund, ej på bild). Bengt flankeras av Jan Olsson, ordförande, och Peter Lidström, vd, på UDK.

UDK spetsar med ny certifiering

Tillsammans med deltagare från 70 länder var sommarens utbildning i Indien ett lyft för Bengt Wass och Fredrik Grönlund från UDK. Förutom ett nätverk av nya kontakter är de nu certifierade på ManageEngines produkter för supportsystem.

Utbildningen i produkter inom ManageEngine-familjen anordnades i sexmiljoners staden Chennai, tidigare Madras, i Indien. Enbart mötet med en indisk storstad är självfallet en upplevelse med all trafik och gatuliv, men den stora behållningen var ändå att få umgås med utvecklare och säljare från 70 olika länder vilket gav ett ovärderligt internationellt nätverk.

Zoho, som står för produktportföljen ManageEngine, är en mycket stor världsspelare för it-system, även om företaget inte är så känt i Europa. Men deras produkter är mycket spridda med över 50000 kunder över hela världen. Främst är det ManageEngines ServiceDesk och SupportCenter som UDK nu kan erbjuda till sina kunder för att underlätta support och ärendehantering.

Produkterna inom ManageEngine ger stöd för säkrare och mer effektiv hantering av ett företags it-infrastruktur och för den externa supportkontakten med kunder. När marginalerna minskar med snävare ledtider och ökad konkurrens måste företagen kunna erbjuda sina kunder smartare och enklare hantering av ärenden. Med ett väl fungerande supportsystem kan kostnaderna för it-stödet minska och det är i dessa delar som UDKs kunder kan dra nytta av support- och help desk-produkterna från ManageEngine.

– Vi är de enda certifierade på hela deras produktflora här i Sverige, berättar Bengt Wass.

– Viktigt med utbildningen var också att vi fick mycket bra kontakt med utvecklarna på ManageEngine. Det gör att vi får bättre kanaler och ingångar till dem. Våra ärenden blir helt enkelt högprioriterade, menar Bengt Wass, och han är därför övertygad om att UDK nu kan erbjuda sina kunder ännu snabbare och säkrare lösningar på olika problem.

 

Text och foto: Mikael Hansson

Text avMikael Hansson
Publicerad

Fler nyheter om UDK

  • Jörgen Bolin, UDK, och Ludvig Henningsson, Advitech
    20 Oktober 2016

    UDK förvärvar Advitech

    UDK i Umeå förvärvar konsultbolaget Advitech och förstärker sitt erbjudande för verksamhetsnära IT-lösningar med affärssystem, beslutsstödjande tjänster och infrastruktur som grund.

  • Jörgen Bolin och Joakim Öhgren, UDK.
    7 Oktober 2016

    UDK satsar på Qlikview

    UDK satsar på beslutsstödsverktyget Qlikview. Det är början på företagets strategi att leverera tjänster och lösningar inom både affärssystem och Business intelligence, BI.

  • Mikael larsson, UDK och Fredrik Johansson, Check Point Sverige
    21 September 2016

    Säkerhetsskydd allt mer viktigt

    Att skydda sig mot attacker på nätet blir allt mer viktigt. Nyligen genomförde UDK ett seminarium om säkerhetshot och ransomware och hur organisationer kan skydda sig mot attacker.

  • Mikael Larsson, UDK
    20 Juni 2016

    Ransomware ett växande hot

    Ransomware är ett av de allra största hoten mot IT-säkerheten hos företag idag, att din information blir krypterad och låst tills du betalar en lösensumma. Mikael Larsson, expert hos UDK inom området, berättar på UDK:s webbplats hur företag kan skydda sig och vad som kan göras om det ändå händer.

Se alla relaterade nyheter