InfoTech Umeå

Internationell mässa och nominerad till final i sporttävling, det är mycket på gång nu för Rivia Sports. Galet taggade är Oskar Riby och Rivia Oliveira från Rivia Sports.
Internationell mässa och nominerad till final i sporttävling, det är mycket på gång nu för Rivia Sports. Galet taggade är Oskar Riby och Rivia Oliveira från Rivia Sports.

Spännande år väntar Rivia Sports

Det händer mycket kring Rivia Sports just nu. Finalister i prestigefull sporttävling och deltar på internationell mässa i Los Angeles.

Umeåföretaget Rivia Sports är nominerad som finalist i kategorin Årets Nykomling i Sportfack Gear of the Year 2017 (det går bra att rösta fram till 29 januari).

– Att vara nominerad till Sportfack Gear of the Year 2017 känns superroligt, framför allt eftersom det är en branschtidning som är oberoende. Flera av de andra märkena som nämns till andra kategorier är väldigt stora såsom Puma, Giro, Garmin och Crescent vilket gör saken ännu roligare, säger Oskar Riby från Rivia Sports.

Internationell mässa

Samtidigt deltar Rivia Oliveira och Oskar Riby från företaget just nu under årets början i en stor internationell sportmässa i USA.

– Det känns helt galet, kommenterar Rivia Oliveira.

– Vi har länge diskuterat hur vi ska närma oss den amerikanska marknaden och Active Collective är en fantastisk möjlighet att bygga vårt varumärke i USA. Vi vill rikta ett stort tack till Invest in Västerbotten som gett oss möjligheten till detta, fortsätter Rivia Oliveira i ett inlägg på Facebook.

– Vad gäller mässan i Los Angeles så är det en stor möjlighet för oss att ta ett riktigt steg internationellt. Vi var på en mässa januari 2017 i Berlin och lärde oss mycket utav den. Nu känner vi oss ännu mer förberedda för den här mässan samt att den här mässan riktar sig endast till Activewear där vi är verksamma, den i Berlin var en bredare modemässa, säger Oskar Riby.

– Likt mässan i Berlin är denna endast för återförsäljare, influencers och press. Målet för resan är därför att knyta kontakter med nya återförsäljare och förhoppningsvis få till samarbeten med dessa, fortsätter Oskar Riby.

– Försäljningsprocesserna i vår bransch kan vara långa men förhoppningen är att dessa kontakter ska leda till ökad försäljning under 2018.

Rivia Sports kommer också att synas än mer genom en nystartad blogg där Rivia Oliveira kommer att skriva om företagets utveckling.

Text och foto avMikael Hansson
Publicerad

Fler nyheter om Rivia Sports

Se alla relaterade nyheter