InfoTech Umeå

Lara Gavina och Emina Kovacevic
Lara Gavina och Emina Kovacevic är två av arrangörerna av Skellefteå Service Jam.

Service jam i Skellefteå ska ge bättre upplevelser

Bättre användarupplevelser är målet när Skellefteå får sitt första Service Jam. North Kingdom, Hello Future och Skellefteå Science City står bakom arrangemanget.

Helgen 17 – 19 februari hålls på över 100 platser i världen träffar inom tjänstedesign, service jams, för att komma på idéer för nya tjänster på bara 48 timmar. I Skellefteå, som är den nordligaste av alla platserna, samlas deltagarna på nya startup-huset The Great Northern.

– Det här ska bli riktigt spännande! Fokus är på att utveckla en bättre användarupplevelse för kunden. Produkter och tjänster bedöms inte enbart på hur bra de är utan även på hur kunden upplever hela resan. Det kan vara alltifrån hur du blir bemött i telefonen till hur du öppnar en förpackning och hur lätt den senare är att sopsortera, säger Emina Kovacevic, Innovation manager på Skellefteå Science City.

Lara Gavina jobbar för North Kingdom och Hello Future och är en av arrangörerna av Skellefteå Service Jam.

– Vi har en superinternationell deltagarlista, vi har anmälda med ursprung från Italien, Indien, Brasilien, Frankrike, Tyskland och Sverige. Alla är välkomna att vara med. Du kan jobba med vad som helst annars, bra idéer kan komma från var som helst, säger Lara Gavina.

Sista anmälningsdag är 16 februari kl. 11. Arrangörer är North Kingdom, Hello Future, Skellefteå Science City och Skellefteå kommun.

Text avMikael Hansson
Publicerad

Fler nyheter om Skellefteå Science City

Se alla relaterade nyheter