InfoTech Umeå

Stina Berglund, Krenova, och Ingela Hällsten, Skellefteå Science City
Två av de som gärna finns på The Great Northern är Stina Berglund, Krenova, och Ingela Hällsten, Skellefteå Science City. Startup-huset The Great Northern lyfter gärna fram de unika möjligheter som den nya mötesplatsen kan innebära. The Great Northern vill också bidra till att startups kan nå ut. Här nedan har The Great Northern samlat tips för detta.

Inspirerar startup-företag att nå ut

Hitta din målgrupp. Dela kunskap. Var aktiv på sociala medier. Nätverka. Startup-huset The Great Northern i Skellefteå vill få fler startups att nå ut.

Nya startup-huset The Great Northern i Skellefteå vill gärna se ett ekosystem av digital utveckling och globala affärsmöjligheter växa fram. En förutsättning för detta är att startup-företagen når ut med sina produkter och tjänster.

Som inspiration har The Great Northern satt samman sex råd för marknadsföring som alla snabbväxande bolag kan använda sig av. Här är en kort sammanfattning, läs gärna hela deras tipskatalog.

Hitta din målgrupp
För att lyckas måste du veta vilken din målgrupp är. Sätt dig in i vilka behov de har och vad du kan erbjuda.

Dela med dig av din kunskap
Du är en expert i din bransch, dela med dig av din kunskap till andra.

Var aktiv på sociala medier
Via sociala medier kan du marknadsföra ditt företag. Men också hitta nya kunder och hålla kvar de du har.

Nå ut via e-post
Marknadsföring via e-post kan vara mycket effektivt. Planera dina kampanjer väl.

Nätverka
Nätverk är fortfarande oerhört viktigt. Var aktiv och dela gärna med dig av en pitch om ditt företag.

Använd video
Rörliga bilder blir allt mer viktigt i marknadsföring. Det behöver inte vara dyra produktioner, med dagens teknik går det att göra mycket själv.

Läs mer om tipsen från The Great Northern.

Text och foto avMikael Hansson
Publicerad

Fler nyheter om The Great Northern

Se alla relaterade nyheter