InfoTech Umeå

WHM_montage_171204

Global lansering av hockeyspel från Skellefteå

Gold Town Games från Skellefteå lanserar spelet World Hockey Manager globalt, med fokus på hockeynationerna Kanada och USA.

– Spelet har fått ett positivt mottagande i Skandinavien och det har fortsatt under lanseringen i övriga Europa. Vi har därför, i enlighet med vår tidsplan, beslutat att lansera World Hockey Manager i resten världen, säger Pär Hultgren, vd på Gold Town Games.

World Hockey Manager kommer i första hand att marknadsföras via Facebook, Instagram och Google Ads. I andra hand finns en förhoppning att spelet fortsätter att sprida sig bland både hockey- och spelintresserade.

– Vi på Gold Town Games är glada och stolta över att vi nått den här milstolpen. Vi har stora förhoppningar på Nordamerika men är samtidigt ödmjuka inför uppgiften att nå ut på världens största marknad. Lanseringen kommer, som tidigare, ske stegvis, användare för användare, dag för dag. Vi kommer inte forcera rekryteringen av användare utan successivt öka World Hockey Managers användarbas genom riktade kampanjer och optimerad annonsering i linje med våra intäkter, säger Pär Hultgren.

Fakta om Gold Town Games
Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget har 12 anställda och leds av VD Pär Hultgren och inriktar sig på sportmanagerspel till de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första spel, World Hockey Manager (WHM), lanserades i Europa den 31 oktober 2017. Målsättningen är att skapa ett populärt hockeymanagerspel och därefter använda sin egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.

Text avMikael Hansson
Foto avGold Town Games
Publicerad

Fler nyheter om Gold Town Games

Se alla relaterade nyheter